Musikskole på Lukasskolen i Vejle

På Lukasskolen elsker vi musik! Så meget at vi har vores egen musikskole!

I Lukasskolens musikskole kan eleverne både fordybe sig i deres eget hovedinstrument og få musikoplevelser sammen med sine kammerater. Hvert år afsluttes musikskolen med en forårskoncert, hvor eleverne kan prale med, hvad de har arbejdet med.

Musikunderviserne i musikskolen

I musikskolen er vores undervisere klar til give dig de bedste oplevelser med musikken, hvad enten du undervises alene eller sammen med andre.

Steffen Timmermann

Lærer / Musikskoleunderviser

Mai-Britt Skifter

Lærer / Musikskoleunderviser

Soloundervisning

I Lukasskolens musikskole tilpasser vi undervisningen ud fra elevens ønsker og drømme. Vi tilbyder soloundervisning i følgende instrumenter afhængigt af antal tilmeldte.

• Sang: Du lærer sangteknik og lærer at udtrykke dig gennem din vokal.
  • Klaver: Du lærer grundlæggende tekniske færdigheder og kan vælge, om du vil bevæge dig i en klassisk eller rytmisk retning.
  • Guitar/bass: Du lærer grundlæggende teknik på din guitar/bas, og vi arbejder både med akkorder og fingerspil.
  • Trommer: Du lærer grundlæggende teknik, og vi arbejder med puls, rytmer og forskellige stilarter.

Sammenspil, kor og andre musikfællesskaber

Musik er en måde at være sammen på, så derfor tilbyder vi undervisning i forskellige musikfællesskaber, hvor vi sammen kan skabe gode musikoplevelser.

Kor

• Minikor (0. - 3. kl): Kom og vær med og lær at synge sammen med dine kammerater.
  • Rytmisk kor (3. - 6. kl): Her får du oplevelser med de forskellige stemmegrupper og deres funktion i et fælles kor. Vi synger både gospel og andre rytmiske korarrangementer..

Sammenspil

• Musikkarrusel (0. - 3. kl): Musik og leg hører sammen. I musikkarrusellen får du lov til at smage på musikken, de forskellige instrumenter og på sammenspillet.
  • Sammenspil: Her jammer du sammen med andre, lærer om din rolle i bandet og mærker, hvordan vi sammen skaber musik og giver liv til gamle numre.

Hvad, hvor, hvordan eller hvorfor? Spørgsmålene kan være mange ... og de er velkomne. Hver og én.

Har du spørgsmål til musikskolen på Lukasskolen, så tag endelig fat i Daniel. Han ved ting om det. Så er det sagt.

Daniel Nord Kastrup

Viceskoleleder