Vores tilbud til dit barn

Helt fra første skoledag til afslutningen i 9.klasse, kan vi på Lukasskolen være rammen for dit barns skoleliv. Et skoleliv der vil byde på involvering, nærhed og værdi på et kristent grundlag.

Vores tilbud

Lukasskolen er for alle aldre, der går i skole – og vi kan simpelthen tilbyde dig meget! Fra indskoling til udskoling krydret med SFO og slår tonen an med musikskolen. Men uanset hvad dit skolebehov er, så gennemsyrer vores værdier alt – og det vil elever og forældre mærke.

Her giver vi dig et godt overblik over hvad vi kan tilbyde her på Lukasskolen. Skal vi selv sige det, så er det ikke småting – vi prioriterer at være en stor lille skole. Det betyder fokus, nærhed og plads til den enkelte på vores skole.

Førskole: For dit barn, der snart skal starte i skole

Alting har en start – og forberedelsen til skolestart ved vi er helt vildt vigtig. I førskolen sætter vi derfor fokus på at bygge bro imellem børnehave og skole.

Helt konkret betyder det, at vi hvert år den 1. marts åbner dørene for de kommende 0. klasser. Så har de fire måneder til at lære hinanden og skolen godt at kende, inden 0. klasse starter til august.

0.-3. klasse: En værdifuld start på skolegangen

Nu begynder skolegangen – en ny verden åbner sig. Derfor er det vigtigt for os, at lærerne i indskolingen har stor erfaring med netop dé årgange.

Vores lærere er top professionelle og har en høj faglig tilgang til både undervisning og samarbejdet med dig som forælder. Vores skole er ikke større, end at eleverne mødes på kryds og tværs af skolen og snakker, hygger og leger. Det nyder alle årgange godt af, for det giver en helt særlig energi og fællesskab!

4.-6. klasse: En værdifuld skolegang fra indskoling til udskoling

På mellemtrinnet har vi vores egne lærere, der har stor erfaring med behovene på disse klassetrin.

7.-9. klasse: En værdifuld skolegang i udskolingen

Overbygningen har et stort fokus hos os – det er virkelig her, hvor de faglige og menneskelige spor videre i livet for alvor lægges.

Med vores egne lærere på netop disse årgange, sikrer vi en høj faglig tilgang til både undervisning og samarbejdet med dig som forælder. Vores skole er ikke større, end at eleverne mødes på kryds og tværs af skolen og snakker, hygger og leger. Det nyder alle årgange godt af, for det giver en helt særlig energi og fællesskab!

Musikskole: Vi elsker musik, gør vi!

På Lukasskolen elsker vi musik!  Så meget at vi har vores egen musikskole! Du kommer helt sikkert til at mærke musikken i løbet af skoletiden helt fra 0. til 8. klasse.

SFO: Før og efter skoletid

Går du i 0.-3. klasse, så er SFO’en på Lukasskolen et tilbud til dig. Efter skoledagen er slut, er eftermiddagen hos os i SFO’en fyldt med masser af lærerige og hyggelige aktiviteter og gode kammerater. Vi gør meget ud af, at vores pædagoger er aktive sammen med børnene, for det skaber værdi og  gode rammer for leg og lærerige aktiviteter.

Fyldt med værdi

Skole skal være meget mere end ligninger, tysk grammatik og andet godt. En god skole former dit barn og giver et værdifuldt grundlag for livet. Se dét grundlag værner vi om. Vi er en kristen friskole i Vejle, og det har stor betydning i vores hverdag. Derfor siger vi #fyldtmedværdi.

Rul til toppen